Overuur

"Dankzij JESS meer tijd voor advies op maat"

Het gaat bijzonder snel voor dienstverlener Overuur uit Rijkevorsel. In de zomer van 2015 startte zaakvoerster Desiree Lagerburg als dienstverlener. Amper twee jaar later trad de eerste medewerkster in dienst. "We hebben het momenteel zo druk dat we amper tijd hebben om aan actieve prospectie te doen", vertelt Desiree. "De klanten komen spontaan dankzij de positieve mond-aan-mondreclame." Dat Overuur zo’n succes kent, dankt Desiree mede aan JESS. "Door de uitstekende samenwerking met JESS voor loonadministratie kunnen we meer tijd besteden aan wat belangrijk is voor onze klanten: hen correct, helder, persoonlijk én op maat adviseren over alle mogelijke personeelszaken en het administratief beheer van hun personeel."

Vooraleer met haar eigen zaak te starten, werkte Desiree Lagerburg bij twee dienstverleners. In totaal had ze al zeven jaar ervaring op de teller inzake loonverwerking. De laatste jaren groeide het idee om met een eigen bedrijf te starten. "Mijn echtgenoot gaf me het laatste duwtje in de rug", vertelt Desiree. "’Je praat er al lang over. Als dit écht je droom is, moet je er 100% voor gaan’, zei hij."

Welke software?

Voor de loonverwerkingssoftware moest Desiree een belangrijke knoop doorhakken. Tijdens het surfen op internet stootte ze in die periode toevallig op een online advertentie voor JESS. "’Je Eigen Sociaal Secretariaat’, zo luidde de titel. Dat intrigeerde me meteen. Na het bekijken van de site, heb ik een mailtje gestuurd met de vraag of een persoonlijke demo mogelijk was. Ik kreeg direct een positieve reactie."

Toen Desiree de demo zag, was ze vrijwel meteen overtuigd. "Ik bleef sprakeloos achter. JESS werkt heel transparant. Je betaalt één prijs en krijgt daarvoor het volledige softwarepakket HRMS én de bijhorende inhoudelijke ondersteuning. Je moet geen extra’s betalen voor opties of specifieke functionaliteiten. Alles is superduidelijk, zonder addertjes onder het gras. Zo werken wij ook met onze klanten. Als iets gaat, dan doen we het. Als iets niet gaat, dan vertellen we het eerlijk en duidelijk. Zo geven we ook advies: persoonlijk én direct. Ook onze tarifering is zo. Wij werken aan een vast tarief per persoon per maand."

Intensieve opleidingsdagen

Desiree was meteen overtuigd, toch was de nieuwe software voor haar een grote sprong. "Ik moest de vertrouwde software achterlaten waarmee ik de afgelopen jaren had gewerkt, en dat tijdens de opstart van mijn eigen nieuwe zaak. De opleidingsdagen waren bijzonder intensief, maar gaven me voldoende vertrouwen. In de opstartfase heb ik nog bijzonder veel ondersteuning gekregen, waarbij JESS als het ware de volledige loonverwerking samen met mij deed. Stap voor stap heb ik alles overgenomen. Deze manier van werken was voor mij als starter een zaligheid. Ik voelde me op alle vlakken ondersteund, zowel inhoudelijk als softwarematig. Eén telefoontje naar de helpdesk én ik kreeg de nodige ondersteuning. Dat ik JESS op internet ontdekt heb, beschouw ik als een toevalstreffer. Maar wel een zeer belangrijke!"

Personeelsadvies op maat

Meteen van het begin loopt het bijzonder goed met Overuur. "Wekelijks krijgen we een tweetal spontane aanvragen van bedrijven die willen overstappen of starten met personeel. Er is een enorme behoefte aan dienstverleners die KMO’s bijstaan met personeelsadvies op maat. Deze KMO’s beschikken meestal niet over een eigen personeelsverantwoordelijke. Zij zijn dus volledig aangewezen op hun externe dienstverlener. Het kluwen aan statuten, de talrijke voordeelregelingen en het bos aan premies is enorm. Door het juiste advies op maat kan je een KMO enorm veel laten besparen. Gelukkig beginnen steeds meer bedrijven dit te beseffen. In elk geval doet de mond-aan-mondreclame voor Overuur goed zijn werk. Wij focussen ons op KMO’s tot vijftig medewerkers in hoofdzakelijk Kempen, maar ook van daarbuiten groeit stilaan de interesse. Momenteel zijn we met z’n tweeën, ik zou graag groeien tot vier à vijf medewerkers."

Gefaseerd overstappen

Overstappen naar Overuur verloopt voor nieuwe klanten heel gestructureerd en gefaseerd. "Wij nemen allereerst de administratieve afhandeling van de opzeg op ons", vertelt Desiree. "Vervolgens vragen we alle loonbrieven op, zodat we in ons systeem alle gegevens kunnen ingeven. Daarbij lichten we alle dossiers door en analyseren we het arbeidsreglement. We controleren of de loonberekening momenteel correct verloopt. Voor het begin van het nieuwe jaar zorgen we ervoor dat de klant kan werken met het online pakket, dat hij trouwens gratis als extra service krijgt aangeboden. Bij de start van het nieuwe jaar zijn wij volledig klaar om de loonberekening over te nemen."

Gebruiksvriendelijk en flexibel

Desiree looft de gebruiksvriendelijkheid en flexibiliteit van HRMS als loonadministratiesoftware achter JESS. "HRMS is bijzonder flexibel. Hierdoor besparen wij maandelijks zeer veel tijd. Deze tijd investeren we graag in advies en maatwerk, wat finaal tevreden klanten oplevert. De updates van HRMS gebeuren bovendien volledig automatisch. Op IT-vlak ben ik een leek. Gelukkig moet ik alleen voorzien in een goede computer en een snelle internetverbinding. Meer is er niet nodig om met HRMS te werken. Wanneer wij suggesties hebben om HRMS uit te breiden met een functionaliteit of een rapport, dan wordt er echt geluisterd. Als deze functionaliteit bijkomend wordt geprogrammeerd, dan is dit meteen beschikbaar voor alle gebruikers. Wanneer het niet kan, dan krijgen we ook een duidelijk antwoord. Kortom, dankzij HRMS en JESS kan ik echt doen wat ik wil: dienstverlener zijn. Het woord ‘dienstverlening’ draag ik daarbij letterlijk zeer hoog in het vaandel."

Bezoek de website van Overuur!